...

4 enkla steg att bryta falska sanningar och vinna fler affärer

Profit Media AI

2023-11-06
'}}

Steg 1: Identifiera gamla begränsande övertygelser (beliefs)

Börja med att identifiera vad det är som håller dina kunder tillbaka från att ta steget. Finns det någon gammal händelse eller gammal tro som håller dem tillbaka? Kanske de inte litar på marknadsföringsagenturer.

Steg 2: Identifiera vilken upplevelse eller händelse som skapade denna tro

När du vet vilken tro din kund håller inne som håller dem från att bli din kund kan du också prata med dem på ett sätt som resonerar. Kanske din kund har upplevt en hit-n-run agentur som tog deras pengar och stack?

Steg 3: Identifiera vilken story de bär inne på

Tack vare den historiska upplevelsen av dåliga marknadsföringsfirmor kan de idag gå med en falsk story så som att om jag anlitar en marknadsföringsfirma kommer jag bara bli bränd igen så det är ingen idé att prova på.

Steg 4: Bryt kedjan och ge dem en ny uppenbarelse

Berätta din story eller dina kunders stories som resonerar. Varför inte visa en case study?

Det är inte ovanligt att vi hör dessa historier om marknadsföringsagenturer som lovat guld och skönare skogar, tagit betalt och lämnat kunden i sticket. Tills de träffade oss, det vi lovar det är det vi levererar och låter dig betala när du är nöjd. Får du inte det vi lovat så får du pengarna tillbaka, nöjdhetsgaranti kan man kalla det. Hör vad våra kunder har att säga…

Konceptet kan användas i alla branscher och används ofta i personlig utveckling eller i psykologin för att hjälpa oss prestera bättre i våra liv. Liknande koncept mm används med stor framgång av coacher för att hjälpa må bättre och prestera högre i livet.

Rulla till toppen