Vad är Ad extensions (Annonsförlängningar) Ad extensions, eller annonsförlängningar på svenska, är ett kraftfullt verktyg inom digital marknadsföring som tillåter […]
Vad är Ad rotation (Adrotation) Ad rotation, eller på svenska ”annonsrotation”, är en marknadsföringsteknik som används inom digital marknadsföring för […]
Vad är Bid adjustment (Budjustering) Bid adjustment, eller budjustering på svenska, är en marknadsföringsstrategi inom digital annonsering som innebär att […]
Vad är Click-through rate (CTR) (Genomklickningsfrekvens) Click-through rate (CTR) eller Genomklickningsfrekvens är en viktig mätning inom digital marknadsföring som visar […]
Vad är Competitor analysis (Konkurrentanalys) Competitor analysis, eller konkurrentanalys på svenska, är en strategisk analysmetod som används för att utvärdera […]
Vad är Conversion rate (Omvandlingsfrekvens) Conversion rate, eller omvandlingsfrekvens på svenska, refererar till den procentandel av besökare på en webbplats […]
Vad är Conversion tracking (Konverteringsspårning) Conversion tracking, eller konverteringsspårning, är en viktig del av digital marknadsföring som används för att […]
Vad är Dynamic keyword insertion (Dynamisk nyckelordssättning) Dynamic keyword insertion, även känt som dynamisk nyckelordssättning, är en avancerad marknadsföringsteknik som […]
Vad är Dynamic Search Ads (Dynamiska sökannonser) Dynamic Search Ads (DSA) är en annonsoptionsfunktion som tillåter marknadsförare att automatiskt skapa […]
Vad är Geo-targeting (Geotargeting) Geo-targeting, även känt som Geotargeting, är en marknadsföringsteknik som innebär att leverera innehåll eller annonser till […]
Vad är Google Ads campaign (Google Ads-kampanj) Google Ads-kampanj, också känt som Google AdWords-kampanj, är en marknadsföringsstrategi som används av […]
Vad är Landing page experience (Landningssidaupplevelse) Landing page experience, eller landningssidaupplevelse, avser den första sidan en användare ser när de […]
Vad är Long-tail keywords (Långsvans-nyckelord) Long-tail keywords, eller långsvans-nyckelord på svenska, är specifika sökfraser som vanligtvis består av tre eller […]
Vad är Negative keywords (Negativa nyckelord) Negative keywords (Negativa nyckelord) är termer som används inom sökmotoroptimering och sökannonsering för att […]
Vad är Pay-per-click (PPC) (Betala-per-klick) Pay-per-click (PPC) är en digital marknadsföringsmodell där annonsörer betalar en avgift varje gång deras annons […]
Vad är Quality score (Kvalitetsskala) Quality score (kvalitetsskala) är en bedömningsmetod som används för att mäta kvaliteten på något, vanligtvis […]
Vad är Remarketing (Remarketing) Remarketing, även känt som retargeting, är en digital marknadsföringsteknik som riktar sig till användare som tidigare […]
Vad är Search engine marketing (SEM) (Sökmotoroptimering) Search engine marketing (SEM), även känt som sökmotoroptimering, är en digital marknadsföringsstrategi som […]
Vad är Search network (Sökningsnätverk) Search network (Sökningsnätverk) är en marknadsföringsstrategi som tillåter annonsörer att visa sina annonser i sökresultaten […]
Vad är Site link extensions (Länkextensioner på webbplatsen) Site link extensions, eller länkextensioner på webbplatsen, är en funktion inom sökmotorannonsering […]
Vad är Targeting options (Målinriktningsalternativ) Targeting options, eller målinriktningsalternativ på svenska, refererar till de olika strategier och metoder som företag […]
Vad är Universal app campaigns (Universell appkampanjer) Universal app campaigns, även kända som universell appkampanjer, är en typ av annonseringskampanj […]